site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności separator szukaj
aby odszukać informacje nie trzeba wpisywać całej nazwy - wystarczy jeden wyraz
możliwe jest także wyszukiwanie wg daty (format: rrrr-mm-dd) oraz wg autora informacji
wyniki wyszukiwania:
wyniki archiwalne są reprezentowane przez szare tło daty
12-2017
BYLIŚMY TAM…
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
wydarzenia
W dniach 1 – 4 grudnia 2017 roku przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego
ZSP Nr 2 w Brzesku wraz z opiekunami:  Panią wicedyrektor Patrycją Ptak-Żołną, Panią Jadwigą Jemioło oraz Panem dyrektorem Jerzym Soską  uczestniczyli w wycieczce do Gdańska.

Celem wyjazdu było poszerzenie wiedzy na temat obrońców Westerplatte - patrona naszej szkoły poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”.

Pierwszym punktem wycieczki było wielogodzinne zwiedzanie gdańskiej Starówki. Dowiedzieliśmy się bardzo dużo na temat historii tego miejsca, mogliśmy także pospacerować ulicą Długą, przy której stoją m. in.  Dom Uphagena  i Ratusz Głównego Miasta. Następnie udaliśmy się na Długi Targ pod pomnik Neptuna - symbol Gdańska.

Żuraw na Długim Pobrzeżu i Kościół Mariacki to kolejne punkty naszej wycieczki. Po wspólnym obiedzie, zobaczyliśmy jeszcze Ratusz Staromiejski, Wielki Młyn i kościół
św. Brygidy.

Dzień drugi przeznaczyliśmy na dalsze zwiedzanie Trójmiasta. W Gdyni odwiedziliśmy wybrzeże i Skwer Kościuszki, w Sopocie ulicę Bohaterów Monte Cassino, przepiękne molo i park zdrojowy. Jednak najważniejszym punktem tego dnia była nasza obecność na Westerplatte. Jako jedni z nielicznych złożyliśmy kwiaty na Cmentarzu Obrońców Westerplatte. Widzieliśmy Wojskową Składnicę Tranzytową i Koszary. Pomnik Obrońców Westerplatte, którego kopia znajduje się w naszej szkole, zrobił na nas ogromne wrażenie. Bardzo podniosłym i wzruszającym momentem było pobranie przez przedstawicieli szkoły ziemi, na której walczyli żołnierze. Będzie ona podkreślała więź Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 z tym miejscem. Opuszczając Westerplatte czuliśmy jeszcze większą dumę, że to akurat bohaterscy obrońcy są naszymi patronami.

Kolejnym miejscem naszej wycieczki była Archikatedra Oliwska słynąca na cały świat
z zabytkowych organów. Ich wspaniałe brzmienie przyciąga tysiące słuchaczy na całorocznych prezentacjach i letnich koncertach festiwalowych. Niewiele osób wie, że oliwskie organy, wybudowane na przełomie XVIII i XIX wieku przez Jana Wilhelma Wulffa z Ornety, były wówczas największym tego typu instrumentem na świecie.

Trzeci dzień upłynął nam pod znakiem relaksu. Spędziliśmy ten czas na długim spacerze ulicami Gdańska. Widzieliśmy m. in. budynek Poczty Polskiej w Wolnym Mieście Gdańsku, Muzeum Narodowe oraz Stocznię Gdańską, w której zbudowano ponad tysiąc
w pełni wyposażonych statków pełnomorskich. To na jej terenie miało miejsce stłumienie protestów oraz zamordowanie trzech stoczniowców – ofiar wydarzeń grudnia 1970 roku.

Pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców odczytaliśmy referaty przygotowane na temat wydarzeń sprzed 47 lat.

W dniu wyjazdu delegacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Brzesku odwiedziła Zespół Szkół Morskich im. Bohaterskich Obrońców Westerplatte w Gdańsku
i nawiązała współpracę z tą szkołą. W roku 2019 będzie ona organizatorem zjazdu „Klubu Szkół Westerplatte”, w którym weźmiemy udział.

W czasie tych kilku dni spędzonych na Wybrzeżu Gdańskim dowiedzieliśmy się bardzo dużo o historii Polski oraz patronie naszej szkoły. Pomimo zmęczenia, byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co zobaczyliśmy. Cieszymy się również z nawiązanego kontaktu z inną szkołą noszącą imię Bohaterów Westerplatte.

Bardzo dziękujemy Dyrekcji i nauczycielom za opiekę oraz mile wspólnie spędzony czas.

Oby więcej takich wycieczek...