site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności separator szukaj
aby odszukać informacje nie trzeba wpisywać całej nazwy - wystarczy jeden wyraz
możliwe jest także wyszukiwanie wg daty (format: rrrr-mm-dd) oraz wg autora informacji
wyniki wyszukiwania:
wyniki archiwalne są reprezentowane przez szare tło daty
04
03-2020
CZŁOWIEKU! UCZ SIĘ MATEMATYKI!
MICHAŁ JEMIOŁO
wydarzenia
Takie oto hasło można było zobaczyć na plakacie w auli Politechniki Lubelskiej w Lublinie, gdzie odbyło się uroczyste podsumowanie X edycji Konkursu Matematycznego Matematyka w Technice dla Technika, organizowanego przez Zespół Szkół Elektronicznych we współpracy z Politechniką Lubelską.

Do walki o laury konkursu stanęli w obecnym roku szkolnym, niestety tylko dwaj nasi maturzyści, tj. Filip Gałek i Kacper Müller z klasy 4TMe. Ich wysiłek nie poszedł na marne, bo oprócz przyrostu wiedzy i umiejętności matematycznych osiągnęli duży sukces. Obaj awansowali do etapu międzyszkolnego, a Kacper Müller został jednym z 24 finalistów wyłonionych spośród 1230 uczestników konkursu z niemal całej Polski.

Filipowi i Kacprowi gratuluję życząc dalszych sukcesów nie tylko matematycznych, a poniżej przedstawiam wrażenia Kacpra Müllera z udziału w konkursie.

Będzie łatwiej zacząć od minusów konkursu, ponieważ był tylko jeden: długa droga dojazdu na etap II i finał. Sama droga w tamtą stronę potrafi zmęczyć, ale nie przeszkadza to zbytnio, gdyż zadania same w sobie były bardzo przyjemne do rozwiązywania. Zostały wcześniej naprawdę dobrze przemyślane i otrzymanie wyniku „1”, po wielu przeliczeniach, które na taki wynik w ogóle by nie wskazywały, było naprawdę satysfakcjonujące. Sam finał, ze względu na to, że była to jubileuszowa 10. edycja, posiadał ciekawy program: wykład o tym jak rozlegle matematyka jest wykorzystywana w technice, film podsumowujący wszystkie edycje konkursu, podziękowania organizatorom i sponsorom konkursu i oczywiście rozdawanie dyplomów i nagród uczestnikom, jak i ich nauczycielom.

Chociaż nie udało się uzyskać nawet tytułu laureata, nie mogę powiedzieć, że cały wysiłek z jazdą czy przygotowywaniem się nie był niczego wart. Przejście do kolejnego etapu bardzo motywowało do rozwiązywania kolejnych zadań, a przejście do finału tylko to spotęgowało. Mając ostatecznie na uwadze maturę z matematyki, konkurs ten był świetną motywacją do nauki i jestem pewien, że dzięki niemu zwiększy się liczba procentów uzyskanych na egzaminie dojrzałości, przynajmniej o kilkanaście. Dla tegorocznych klas nie maturalnych: jeśli nagrody lub indeks na Politechnikę Lubelską was nie przekonuje, to rozważcie właśnie ten plus, po prostu spróbujcie sił i zgłoście się na udział w pierwszym etapie. Nazwa konkursu nie jest przypadkowa, zadania są dostosowane do uczniów technikum i jestem pewien, że gdyby zgłosiło się w tym roku więcej osób, nie musiałbym pisać tego artykułu sam. Może nawet pomagałby mi zwycięzca.

Kacper Müller kl. 4TMe