site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności separator szukaj
aby odszukać informacje nie trzeba wpisywać całej nazwy - wystarczy jeden wyraz
możliwe jest także wyszukiwanie wg daty (format: rrrr-mm-dd) oraz wg autora informacji
wyniki wyszukiwania:
wyniki archiwalne są reprezentowane przez szare tło daty
15
09-2015
GREETINGS FROM THE UNITED KINGDOM. NAUCZYCIELE W WIELKIEJ BRYTANII
ANNA SKOCZEK
wydarzenia
Last summer holidays 18 teachers from our school participated in the second part of the course in the framework of the Erasmus+ project “Wzmacnianie kompetencji językowych i europejskich nauczycieli” in the UK. Most people (13: Marta Aleksiewicz-Drab, Beata Dunikowska, Ewa Hudyma, Jolanta Jaworska, Małgorzata Kubala, Marzena Mazgaj, Anna Skoczek, Ewa Świerczek, Anna Witkowska, Elżbieta Wojnowicz, Zbigniew Chyl, Marek Jadczak, Krzysztof Leś) stayed in Bournemouth (General Intensive English course), the others were in London (Content and Language Integrated Learning CLIL – 1: Mariusz Klimczak), Portsmouth (CLIL - Content and Language Integrated Learning Practical Methodology for teachers who teach history or geography or other humanities and arts subjects or vocational subjects “Bilingually” in English at secondary level - 3: Bogusława Janik, Dorota Wawryka, Krzysztof Osyba ) and Exeter (English for European Educators – 1: Michał Jemioło).

General Intensive English Course – Bournemouth
Lessons started at 9am with a short break and continued until 12.30, then after lunch from 2pm to 3.30pm. The rest of the education took place in the homes of host families. We tried to talk to our English friends. Very intensive English language teaching and high motivation of the teachers have contributed to our success. Most of us have noticed an increase in language skills, a more extended vocabulary and greater confidence. In the UK all senses are involved in learning a foreign language. Books, videos, music (singing songs), writing tests, and above all, interactive whiteboard are used in English language teaching. Our teachers at Richard Language College were Brian Mc Guinness and Richard Jones. Very important addition to the education were trips to famous places with one of the English teachers - Brian. The group from Bournemouth was in Pool and Swanage. The last part of the course is going to be organized in January 2016.

Anna Skoczek

Content and Language Integrated Learning CLIL – London
Muzeum Brytyjskie (największy kompleks muzealny na świecie), Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nauki, Narodowa Galeria Portretu, Tower Bridge, Pałac Buckingham, Hyde Park, Regent’s Park, Greenwich, Plac Trafalgarski, i wiele innych atrakcji mogłem zwiedzić biorąc udział w szkoleniu zorganizowanym przez szkołę ADC College w Londynie w dniach 28 czerwca do 11 lipca br. Celem kursu było zapoznanie się z zintegrowanym kształceniem przedmiotowo-językowym, z ang. CLIL (Content and Language Integrated Learning). W zajęciach, prowadzonych przez sympatyczne Angielki, brali udział nauczyciele z naszego kraju (3 osoby) oraz z Grecji, Chorwacji, Włoch, Niemiec i Wyspy Reunion. W czasie tych kilkunastu dni był czas nie tylko na zgłębianie tajników metody CLIL, ale również na nawiązywanie nowych znajomości, wymianę doświadczeń oraz codzienne rozmowy przy kolacji z rodziną, u której mieszkałem. Mimo tak upalnej pogody (nietypowej jak na Anglię), i mimo strajku komunikacji miejskiej (spory kłopot w poruszaniu się w tak dużej aglomeracji), myślę, że spędzone dwa tygodnie to wspaniałe doświadczenie i niezapomniane chwile, które pozostaną na długo w pamięci.

Mariusz Klimczak

Content and Language Integrated Learning Practical Methodology CLIL –Portsmouth
Troje nauczycieli ZSP nr 2 w Brzesku wzięło udział w dwutygodniowym szkoleniu w Portsmouth, pięknym mieście, położonym na południowym wybrzeżu Anglii. Kurs zorganizowany został przez International Study Programmmes The Manor Hazleton Cheltenham Gloucestershire. Program szkolenia obejmował przede wszystkim zagadnienia związane ze stosowaniem metody CLIL, czyli zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego. Zajęcia prowadzone były przez wybitnego specjalistę w tym zakresie - Grahama Workmana, który duży nacisk kładł na praktyczne zastosowanie nabytej w trakcie projektu wiedzy. Warsztatowy i ćwiczeniowy charakter kursu wymagał dużego zaangażowania uczestników, sprzyjał także doskonaleniu kompetencji językowych. Międzynarodową grupę tworzyli nauczyciele różnych przedmiotów z Bułgarii, Hiszpanii, Holandii, Węgier, Włoch i Polski. Poziom znajomości języka angielskiego był zróżnicowany, ale na tyle dobry, że umożliwiał sprawną komunikację i współpracę. W drugim tygodniu kursu uczestnicy wzięli udział w zajęciach językowych prowadzonych przez Michaela Fennela oraz mieli możliwość obserwowania pracy uczniów i nauczycieli w angielskich szkołach. Program szkolenia obejmował także wycieczkę do Londynu, zwiedzanie historycznej części Portsmouth, niegdyś bardzo ważnego portu marynarki wojennej oraz spotkania integracyjne, które umożliwiały wymianę doświadczeń, a także doskonalenie umiejętności językowych.

Dorota Wawryka

English for European Educators – Exeter
Na trzecie już dla mnie szkolenie w Anglii wybrałem kurs językowy dla edukatorów w Exeter, urokliwie położonym mieście pamiętającym jeszcze czasy rzymskie. Zgodnie z moim życzeniem byłem jedynym uczestnikiem z Polski, co zmusiło mnie do posługiwania się wyłącznie językiem angielskim przez całe dwa tygodnie. Pozostali kursanci pochodzili z Hiszpanii, Litwy, Węgier, Szwecji, Grecji, Niemiec, Włoch i Portugalii. W czasie zajęć językowych mieliśmy okazję nauczyć się nie tylko nowego słownictwa, czy codziennych zwrotów, ale przede wszystkim ćwiczyliśmy wymowę, umiejętność wystąpień, prowadzenia prezentacji, przeprowadzania rozmów telefonicznych oraz przygotowywania różnych dokumentów użytkowych (podania, list, CV) w języku angielskim. Naszymi wykładowcami byli David Deadman i Damian O’Donovan, którzy są nie tylko świetnymi nauczycielami języka, ale również egzaminatorami egzaminów językowych Cambridge. W trakcie naszego pobytu uczestniczyliśmy w życiu zwykłych Brytyjczyków. Mieszkaliśmy u brytyjskich rodzin, które traktowały nas jak członków rodziny zapewniając nam nie tylko wikt i opierunek, ale przede wszystkim kolejną sposobność do doskonalenia naszych umiejętności językowych. Nad całością czuwała pani Rosemary Mason - rodzima angielka - emerytowana nauczycielka języka angielskiego. Dzięki jej staraniom nasz czas spędzony w Anglii to nie tylko intensywna nauka języka, ale również mnóstwo wrażeń kulturalnych (min. zwiedzanie miasta z przewodnikiem oraz Ghost Tour, udział w spektaklu "Hamlet", wizyta w muzeum Royal Albert Memorial Museum & Art Gallery, możliwość skosztowania tradycyjnego jedzenia, wyjście do restauracji na Cream Tea, pubu , etc.). Całość została dopełniona wycieczkami do interesujących miejsc w bardzo malowniczym regionie Jurassic Coast (Dartmoor, Sidmouth). Wyjazd ten będę jeszcze długo wspominał i jest dla mnie swego rodzaju rekompensatą za ogrom czasu i zaangażowanie, które poświęciłem projektowi jako jego autor i koordynator.

Michał Jemioło

Przypomnijmy:
Projekt: „Wzmocnienie kompetencji językowych i europejskich nauczycieli” jest realizowany w ZSP nr 2 od X 2014 przy wsparciu programu Unii Europejskiej Erasmus+, w ramach akcji 1, Mobilność kadry, sektor: Edukacja szkolna. Przewiduje on aktywny udział nauczycieli w programach międzynarodowych, organizacje zagranicznych praktyk, stosowanie nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania (CLIL: gry dydaktyczne, platforma moodle), kształtowanie właściwych postaw wśród uczniów, a przede wszystkim utworzenie pilotażowych klas z elementami nauczania w języku angielskim z wykorzystaniem metody CLIL na przedmiotach ogólnych i zawodowych. Pierwsze klasy – efekt projektu - zostaną uruchomione w roku szkolnym 2016/2017. Widząc zaangażowanie nauczycieli, rozwijających swoje umiejętności językowe i dydaktyczne, bez wątpienia ambitny plan uda się zrealizować.