site_title
panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon  panel_icon
STRONA GŁÓWNA separator INFORMACJE separator aktualności separator szukaj
aby odszukać informacje nie trzeba wpisywać całej nazwy - wystarczy jeden wyraz
możliwe jest także wyszukiwanie wg daty (format: rrrr-mm-dd) oraz wg autora informacji
wyniki wyszukiwania:
wyniki archiwalne są reprezentowane przez szare tło daty
06
10-2017
DEBATA OKSFORDZKA
PRZEMYSŁAW MUCHA
wydarzenia
3 października 2017roku w naszej szkole na odświętnie przygotowanej świetlicy odbyła się debata oksfordzka, której teza brzmiała: "Powstanie Warszawskie miało sens". Dyskutowali między sobą uczniowie z klas: 3TMe, 4TMe, 4TE, 4TMG, 2TI. Każda drużyna składała się z czterech osób i była wspierana przez ekspertów, którymi byli Przemysław Mucha i Szymon Parketny. Grupę propozycji broniącej tezy reprezentowali: Dominika Leszczyńska, Bartosz Kobyłecki, Wojciech Smoleń oraz Karolina Cebulska. Opozycja w składzie: Katarzyna Trojak, Maciej Dziegiecki, Karolina Toboła i Mikołaj Gzyl; podjęła próbę obalenia tezy. Zmagania obserwowała liczna publiczność, która brała także udział w głosowaniu na początku i pod koniec debaty. W Jury zasiadł pan dyrektor Jerzy Soska jako przewodniczący składu sędziowskiego, pan Marcin Lewandowski koordynator Tarnowskiej Ligii Debatanckiej oraz nauczyciele pracujący w naszej szkole: pani Dorota Wawryka, pani Justyna Duch i pan Dariusz Chrzan. Ich zadaniem było wyłonienie zwycięzcy, jak również ocena wystąpień poszczególnych mówców. Prowadzenie debaty oraz czuwanie nad przestrzeganiem regulaminu przypadło marszałkowi Marcinowi Ważydrągowi oraz Dorocie Cieślickiej pełniącej rolę sekretarza. Po burzliwej wymianie argumentów sędziowie uznali, że zwyciężyła strona opozycji. Tytuł najlepszego mówcy przypadł Wojciechowi Smoleniowi z klasy 4 TE. Natomiast większa część publiczności poparła grupę propozycji. Ponadto wszyscy mówcy wykazali się ogromną wiedzą i znajomością zasad retoryki. Celem debaty była przede wszystkim wymiana poglądów między stronami, jak również edukacja historyczna. Nad przebiegiem debaty czuwały jej organizatorki pani Anna Rudnik i Agnieszka Dudek-Janicka. Z pewnością było to ciekawe doświadczenie dla uczestników i najprawdopodobniej nie jest to koniec przygody uczniów naszej szkoły z debatami oksfordzkimi.